Kinetoterapie si terapie ocupationala


Disciplina „Igiena în educația fizică și sport” contribuie la formarea specialiștilor în domeniul kinetoterapiei, oferindu-le cunoștințe esențiale despre factorii care influențează sănătatea în contextul activităților fizice. Studenții vor învăța să identifice și să valorifice factorii favorabili, să prevină riscurile legate de condițiile nefavorabile, și să creeze un mediu optim pentru desfășurarea exercițiilor fizice și sportului. Cursul promovează un stil de viață sănătos, combaterea obiceiurilor nocive și aplicarea principiilor de igienă și alimentație rațională pentru menținerea stării de sănătate și atingerea performanțelor.

Disciplina de refacere și recuperare în sportul de performanță este crucială pentru menținerea și îmbunătățirea performanței sportivilor, abordând tehnici și strategii avansate în gestionarea recuperării. Această disciplină explorează fundamentul teoretic și aplicat al proceselor de refacere post-efort, având în vedere impactul acestora asupra performanței și sănătății sportivilor într-un context competitiv.

Disciplina "Kinetoterapia în afecțiunile neurologice" are ca obiectiv formarea competențelor necesare pentru evaluarea și intervenția funcțională în cadrul tulburărilor neurologice. Studenții vor învăța să aplice metode specifice de recuperare în afecțiuni precum accidentul vascular cerebral, paraliziile cerebrale, scleroza multiplă, Parkinson și alte disfuncții ale sistemului nervos central sau periferic. Cursul abordează principiile neuroplasticității, tehnici de facilitare neuromotorie și strategii de restabilire a funcțiilor pierdute. Se pune accent pe individualizarea programului terapeutic, obiective funcționale și integrarea pacientului în activitățile zilnice. Disciplina contribuie la dezvoltarea unui demers terapeutic complex, etic și centrat pe pacient.


Kinetoterapia în afecțiunile reumatologice este o disciplină medico-biologică, studierea căreia la etapa universitară va asigura studenții cu un complex de informații fundamentale despre intervenții de aplicare a metodelor kinetoterapeutice persoanelor cu deficiențe/consecințe funcționale cauzate de o maladie reumatologică.

Disciplina oferă informații despre profilaxia kinetoterapeutică și programe kinetice pentru corectarea deficiențelor fizice și senzoriale, acestea vizează examinarea, evaluarea, diagnosticarea, prognoza, intervenția kinetoterapeutică și profilaxia kinetică ce se adresează persoanelor cu funcțiile fizice și/sau senzoriale afectate.

Disciplina „Limba Engleză C1” din cadrul facultății de kinetoterapie are scopul de a dezvolta abilități lingvistice avansate necesare în utilizarea limbii engleze în domeniul reabilitării fizice, cu un accent pe tehnicile de imagistică medicală și metodele de investigație a diferitelor sisteme ale corpului uman. Cursul pregătește studenții să aplice limbajul tehnic pentru comunicarea eficientă în diagnosticul și monitorizarea tratamentelor kinetoterapeutice.

Consilierea educațională și a carierei în kinetoterapie este o disciplină multidisciplinară, destinată să ofere studenților un set complet de cunoștințe esențiale pentru dezvoltarea personală și profesională într-un domeniu complex precum kinetoterapia. Cursul este structurat pentru a aborda etape fundamentale în formarea unui kinetoterapeut, incluzând înțelegerea procesului educațional și de formare profesională, competențele necesare pentru a deveni un profesionist de succes, dar și dezvoltarea abilităților de consiliere pentru gestionarea carierei.

Disciplina metode de cercetare științifică în kinetoterapie oferă informații despre cercetarea științifică în kinetoterapie, aceasta implică aplicarea noțiunilor fundamentale și respectarea unor etape riguroase, inclusiv stabilirea ipotezei de cercetare, utilizarea diverselor metode precum observația, ancheta și experimentul, respectarea deontologiei și a eticii, și elaborarea detaliată a lucrărilor științifice, inclusiv analiza datelor și prezentarea rezultatelor în conformitate cu cerințele specifice ale domeniului kinetoterapiei.

Disciplina ”Incluziuanea persoanelor cu dizabilități” este o disciplină distinctă din cadrul specializarii în Kinetoterapie și terapiei ocupaționale, care constă în formarea deprinderilor de a identifica conceptele de incluziune a persoanelor cu dizabilități în activitatea prestării serviciilor a terapiei ocupaționale și problemele specifice domeniului, cultivarea abilităților de a desfășura acțiuni de recuperare, precum organizarea activităților specifice, crearea ofertei în kinetoterapie și a terapiei
ocupaționale.

Kinetoterapia în pediatrie abordează particularitățile evaluării și intervenției terapeutice la copil, în funcție de vârstă și stadiul de dezvoltare. Disciplina oferă cunoștințe privind tulburările neuromotorii, ortopedice și de dezvoltare frecvente în copilărie, precum paraliziile cerebrale infantile, întârzierile motorii, torticolisul muscular sau piciorul strâmb congenital. Studenții învață să elaboreze și să aplice programe kinetoterapeutice adaptate nevoilor specifice ale copilului. Se pune accent pe jocul terapeutic, comunicarea cu familia și integrarea în mediul educațional. Cursul dezvoltă o abordare empatică, responsabilă și eficientă în lucrul cu copilul și echipa medicală.

Disciplina Kinetoterapia în afecțiunile cardio-respiratorii asigură kinetoterapeuții cu informații și abilități practice despre examinarea, evaluarea, diagnosticarea, prognoza şi intervenţia kinetoterapeutică ce se adresează persoanelor cu afecțiuni cadiace și respiratorii.

Reabilitarea persoanelor cu dizabilități este o disciplină esențială în formarea viitorilor kinetoterapeuți, contribuind la dezvoltarea competențelor specifice de evaluare și intervenție în cazul pacienților cu diverse tipuri și grade de dizabilitate. Cursul abordează aspecte legate de diagnosticare, prognoză funcțională și aplicarea tehnicilor de recuperare în afecțiuni cronice care pot duce la pierderea funcției sau la dizabilitate socială. Obiectivul principal este diminuarea limitărilor funcționale și creșterea nivelului de independență al persoanei. Se pune accent pe îmbunătățirea dezvoltării motorii, a forței și a funcției sistemelor implicate în menținerea calității vieții.

Etica și deontologia profesională în kinetoterapie este o disciplină esențială, destinată să furnizeze studenților cunoștințele necesare pentru înțelegerea și aplicarea principiilor etice și deontologice în practica profesioniștilor din domeniul kinetoterapiei. Cursul abordează teme fundamentale privind responsabilitățile profesionale ale kinetoterapeutului, regulile etice care guvernează relațiile cu pacienții și colegii, precum și normele care asigură o practică responsabilă și eficientă în domeniul sănătății.

Stagiile de practică III oferă studenților oportunitatea de a evalua și reabilita pacienți cu afecțiuni neurologice, reumatologice, pediatrice, cardiovasculare și respiratorii. Se pune accent pe identificarea deficitelor motorii și senzitive prin analiza căilor nervoase, plexurilor și funcțiilor sistemului nervos central. În reabilitarea reumatologică, studenții învață să evalueze afecțiuni inflamatorii articulare și să aplice tratamente adaptate: exerciții de mobilitate, tonifiere, masaj și hidroterapie. Cursul include și intervenții kinetoterapeutice pentru copii cu întârzieri în dezvoltare, autism sau sindrom Down, folosind metode specifice de stimulare și integrare. În cadrul patologiilor cardiace și respiratorii, studenții aplică tehnici de evaluare funcțională și programe de exerciții pentru îmbunătățirea capacității fizice, a funcției pulmonare și a calității vieții pacienților.