
Disciplina „Igiena în educația fizică și sport” contribuie la formarea specialiștilor în domeniul kinetoterapiei, oferindu-le cunoștințe esențiale despre factorii care influențează sănătatea în contextul activităților fizice. Studenții vor învăța să identifice și să valorifice factorii favorabili, să prevină riscurile legate de condițiile nefavorabile, și să creeze un mediu optim pentru desfășurarea exercițiilor fizice și sportului. Cursul promovează un stil de viață sănătos, combaterea obiceiurilor nocive și aplicarea principiilor de igienă și alimentație rațională pentru menținerea stării de sănătate și atingerea performanțelor.


Disciplina "Kinetoterapia în afecțiunile neurologice" are ca obiectiv formarea competențelor necesare pentru evaluarea și intervenția funcțională în cadrul tulburărilor neurologice. Studenții vor învăța să aplice metode specifice de recuperare în afecțiuni precum accidentul vascular cerebral, paraliziile cerebrale, scleroza multiplă, Parkinson și alte disfuncții ale sistemului nervos central sau periferic. Cursul abordează principiile neuroplasticității, tehnici de facilitare neuromotorie și strategii de restabilire a funcțiilor pierdute. Se pune accent pe individualizarea programului terapeutic, obiective funcționale și integrarea pacientului în activitățile zilnice. Disciplina contribuie la dezvoltarea unui demers terapeutic complex, etic și centrat pe pacient.







Kinetoterapia în pediatrie abordează particularitățile evaluării și intervenției terapeutice la copil, în funcție de vârstă și stadiul de dezvoltare. Disciplina oferă cunoștințe privind tulburările neuromotorii, ortopedice și de dezvoltare frecvente în copilărie, precum paraliziile cerebrale infantile, întârzierile motorii, torticolisul muscular sau piciorul strâmb congenital. Studenții învață să elaboreze și să aplice programe kinetoterapeutice adaptate nevoilor specifice ale copilului. Se pune accent pe jocul terapeutic, comunicarea cu familia și integrarea în mediul educațional. Cursul dezvoltă o abordare empatică, responsabilă și eficientă în lucrul cu copilul și echipa medicală.


Reabilitarea persoanelor cu dizabilități este o disciplină esențială în formarea viitorilor kinetoterapeuți, contribuind la dezvoltarea competențelor specifice de evaluare și intervenție în cazul pacienților cu diverse tipuri și grade de dizabilitate. Cursul abordează aspecte legate de diagnosticare, prognoză funcțională și aplicarea tehnicilor de recuperare în afecțiuni cronice care pot duce la pierderea funcției sau la dizabilitate socială. Obiectivul principal este diminuarea limitărilor funcționale și creșterea nivelului de independență al persoanei. Se pune accent pe îmbunătățirea dezvoltării motorii, a forței și a funcției sistemelor implicate în menținerea calității vieții.


Stagiile de practică III oferă studenților oportunitatea de a evalua și reabilita pacienți cu afecțiuni neurologice, reumatologice, pediatrice, cardiovasculare și respiratorii. Se pune accent pe identificarea deficitelor motorii și senzitive prin analiza căilor nervoase, plexurilor și funcțiilor sistemului nervos central. În reabilitarea reumatologică, studenții învață să evalueze afecțiuni inflamatorii articulare și să aplice tratamente adaptate: exerciții de mobilitate, tonifiere, masaj și hidroterapie. Cursul include și intervenții kinetoterapeutice pentru copii cu întârzieri în dezvoltare, autism sau sindrom Down, folosind metode specifice de stimulare și integrare. În cadrul patologiilor cardiace și respiratorii, studenții aplică tehnici de evaluare funcțională și programe de exerciții pentru îmbunătățirea capacității fizice, a funcției pulmonare și a calității vieții pacienților.