• Profesor: Duca- Gribincea Aurelia, dr., conf. univ. 

Logo FSEE

      Schimbările ample şi profunde ce au avut loc în cadrul economiei ştiîn ultimii 17 ani, de-a lungul procesului de tranziţie spre economia de piaţă , au condus la intensificarea luptei concurenţiale, iar în acest context, agenţii economici au conştientizat din ce în ce mai mult necesitatea orientării activită ii lor într-o manieră specifică de marketing.

       Politica de promovare, componentă a mixului de marketing are menirea de acomunica cu pieţele ţintă (ea fiind denumită şi comunicaţii de marketing) prini ntermediul diverselor tehnici şi medii promoţionale. Datorită importanţei pe care o joacă în politica de marketing şi în general în politica unei organizaţii, a impactului pe care îl are asupra consumatorilor datorită contactului cu aceştia, activitatea de promovare se bucură de o atenție aparte. 

     Astfel, considerăm a fi necesare, o serie de clarificări conceptuale legate de tehnicile promoţionale, cuprinzând aspecte legate de clasificarea acestora, de obiectivele care pot fi atinse prin utilizarea lor, de avantajele şi dezavantajele pe care le prezintă fiecare. Cunoaşterea acestor aspecte sunt considerate a fi esenţiale în vederea realizării unui proces de comunicare eficient, un proces care să poată atinge cât mai bine obiectivele propuse, prin impactul pe care îl poate produce asupra pieţelor ţintă .

  • Profesor: Scutari Sofia, dr., conf. univ.

Logo FSEE

        Scopul cursului „Teoria Administrării Afacerilor” este amplificarea cunoştinţelor și întărirea deprinderilor de a aplica teoria în inițierea și dezvoltarea afacerilor. Acest curs are intenția de a contribui la formarea specialiștilor cu competențe și performanțe adecvate antreprenoriatuiui contemporan. Conceput ca un instrument de lucru indispensabil, conţinutul cursului va oferi masteranzilor material suficient pentru elaborarea unor proiecte de afaceri și/sau pentru eficientizarea afacerilor existente. În acest context, disciplina dată are drept scop să formeze personalităţi integre şi competente în managementul afacerilor proprii.

  • Profesor: Lîsîi Aliona, dr., conf. univ.

Logo FSEE

          Obiectivul principal al disciplinei: formarea unui ansamblu integrat de cunoştinţe, abilităţi şi atitudini dobândite de masteranzilor în scopul realizării la nivel calitativ a atribuţiilor şi a sarcinilor profesionale cu privire de planificarea şi organizarea activităţii de lansare a afacerii în diferite domenii de activitate. 

          Integrarea unităţii de curs (disciplinei) în programul de studii: Disciplina ” Planificarea și evaluarea afacerilor” este componenta unui bloc de unităţi de curs orientat spre specializarea în formarea profesională. 

          Foarte mulţi antreprenori consideră că planurile de afaceri servesc pentru a deschide o afacere, a lua un împrumut sau a atrage investitori. Dar acesta este doar unul dintre scopurile documentului în cauză. Planul de afaceri are şi sarcina de a prognoza evoluţia firmei, de a stabili necesităţile pentru alocarea resurselor, de a accentua punctele-cheie şi de a oferi soluţii atât pentru probleme, cât şi pentru oportunităţi. Planificarea nu trebuie privită ca un răspuns rigid la toate problemele firmei. Condiţiile interne şi externe se vor schimba, impunând modificări ale direcţiei de acţiune. Pentru corelarea acestor factori, planul de afa-ceri va fi revizuit periodic. 

         Planificarea pune în evidenţă calităţile oamenilor care o efectuează şi o aplică.

  • Profesor: Melnic Georgeta, dr., conf. univ.

Logo FSEE

         Nivelul de civilizaţie şi dezvoltare economică şi standardul de viaţă a populaţiei unei ţări depind de capacitate de a absorbi rapid şi eficace ceea ce este nou şi performant în realizările celorlalte ţări. În notiţele de curs la disciplina „Managementul comparat” o mare atenţie i se atribuie aspectului cultural al managementului comparat, în care sunt incluse aşa elemente cum sunt principalele caracteristici ale metodei culturii universale, evaluarea specifică a „culturii naţionale”. 

         În notiţele de curs se analizează modelele de interpretare naţională a culturii ale lui G. Hofstede. De asemenea se analizează particularităţile culturilor naţionale şi stilurile de conducere, modelele de conducere, factorii de formare a stilurilor de conducere şi luarea deciziilor. O atenţiei deosebită i se atribuie sistemului de motivare în managementul comparat. Sistemul de motivaţiei este caracterizat pentru fiecare ţară analizată în parte. În notiţe sunt examinate întrebările legate de dezvoltarea modelelor de management, problemele „internaţionalizării” managementului contemporan: miturile şi realitatea a proceselor divergente şi convergente. Are loc examinarea problemelor managementului european unde sunt incluse conceptele de euromanagement şi euromanageri.

  • Profesor: Trofimov Victoria, dr., conf. univ.

Logo FSEE

         Specialistul cu formare de nivelul ciclului II - Masterat, e necesar să posede cunoştinţe de metode, tehnici şi modalităţi de conducere strategică a organizaţiilor manageriale, precum şi deprinderi de utilizare ale acestora, în vederea formulării, elaborării și implementării strategiilor eficiente de dezvoltare a afacerilor. 

        Modulul „Management strategic / Strategii de dezvoltare a afacerilor” face parte din compartimentul disciplinelor de specializare, fiind o parte importantă a pregătirii viitorilor specialişti cu studii la ciclul II – masterat, oferind acestora un ansamblu de teorii, concepte, principii, cu ajutorul cărora poate fi înţeleasă şi explicată adecvat realitatea economică.

  • Profesori: Fondos Tatiana, dr., conf. univ.; Deleu Corina, dr., conf. univ.

Logo FSEE

Disciplina „Tehnici avansate de comunicare și negocieri în afaceri” urmăreşte scopul familiarizării masteranzilor cu principiile şi aspectele negocierilor în diverse domenii, cu funcţiile comunicării şi negocierii, cu metode şi tehnici de negociere, cu documentele din sistemul de management al calităţii în domeniul negocierii, cu sistemele de asigurare a calităţii negocierilor în cadrul întreprinderii, cu metode aplicate în cadrul negociereilor internaţionale. În acest context, curriculumul universitar presupune o echilibrare a planurilor de învăţământ, obţinerea unor rezultate adecvate cerinţelor zilei de azi şi tendinţelor dezvoltării social-economice. Curriculumul universitar este o premisă a asigurării calităţii procesului de învăţământ. Curriculumul se axează pe trei niveluri comportamentale, cu un grad divers de complexitate: cunoaştere, aplicare, integrare. Nivelul cunoaştere presupune acumularea cunoştinţelor teoretice, formarea bazei conceptuale în domeniul respectiv. Aplicarea presupune formarea abilităţilor tipice disciplinei vizate, dezvoltarea capacităţilor. Integrarea presupune formarea capacităţii de transfer al cunoştinţelor teoretice şi al abilităţilor practice în situaţii atipice, soluţionarea situaţiilor de problemă, rezolvarea unor sarcini cu un grad sporit de complexitate, manifestarea atitudinilor personale faţă de diverse activităţi. Nivelul comportamental de integrare constituie finalitatea procesului de învăţământ la disciplina vizată, formată prin realizarea obiectivelor de cunoaştere şi aplicare. Astfel conceput, curriculumul universitar reprezintă faţeta incipientă a oricărei discipline universitare, prezentându-se masterandului, dar şi profesorului, ca un program de activitate propriu.


  • Profesor: Copăceanu Cristina, dr., conf. univ. 

Logo FSEE

         Cursul universitar „Analiza financiară în afaceri” reprezintă o componentă necesară în procesul de formare profesională a masteranzilor şi contribuie la formarea abilităţilor teoretice şi practice ale acestora în organizarea desfăşurarea activităţii de analiză financiară, ţinînd cont de cerinţele legislative. Disciplina „Analiza financiară în afaceri” are menirea de a studia şi aprecia factorii de producţie, veniturile din vânzări, profitul, rentabilitatea, situaţia patrimonială, sursele de finanţare a activelor, lichidităţile şi fluxurile mijloacelor băneşti ale întreprinderii.

  • Profesor: Lîsîi Aliona, dr., conf. univ

Logo FSEE

Dezvoltarea afacerilor în lumea de azi se realizează într-un mediu - economic, politic, social - complex, definit pe două coordonate esenţiale: raportul naţional-internaţional, pe de o parte, şi dimensiunea culturală, pe de altă parte. În ceea ce priveşte prima coordonată, o tendinţă multiseculară a dus la lărgirea progresivă a câmpului de acţiune a firmei pe seama procesului de internaţionalizare şi globalizare a vieţii economico-sociale. Pe cealaltă direcţie, se impune în prezent, recunoaşterea marii diversităţi culturale a lumii şi a necesităţii de a lua în considerare valorile culturale specifice în strategia managerială şi practica de afaceri pe plan mondial.

            Dacă în urmă cu două-trei decenii, literatura de management era axată aproape exclusiv pe prima dimensiune, începând cu anii '80 se remarcă un interes deosebit pentru abordările interculturale. Managementul firmelor care desfăşoară activităţi pe piaţa mondială este acum un management internaţional în context intercultural.


  • Profesor: Copăceanu Cristina, dr., conf. univ.

Logo FSEE

      Metodologia cercetării ştiinţifice, ca disciplină de învăţământ universitar, are funcţia esenţială de a ridica şi mai mult performanţele şi prestigiul profesional al economiştilor, de a dezvolta la masteranzi abilităţile specifice activităţii de creaţie ştiinţifică, făcându-i apţi pentru a îmbina organic spiritul iscoditor, creator, cu rigorile profesiei de economist şi ale locului acesteia în economie şi societate. 

      Prin această disciplină dorim să contribuim la înfăptuirea unor obiective majore, cum sunt: cunoaşterea mai temeinică a specificului organismului economic şi a instrumentelor utilizabile în cercetarea ştiinţifică economică; cristalizarea unei concepţii economice avansate, moderne, care să permită cercetarea în profunzime a realităţilor economice naţionale şi mondiale; deprinderea treptată de către tinerii cercetători a ştiinţei de redactare şi de susţinere publică a unei lucrări ştiinţifice; înscrierea pe aceste coordonate, cu mai mult curaj, a economiştilor în circuitul mondial al ştiinţei, al teoriei şi al practicii economice.

  • Profesori: Avornic Gheorghe, dr. hab., prof. univ.; Copăceanu Cristina, dr., conf. univ.

Logo FSEE

       Cursul de Metodologie și etica cercetării are menirea de a asigura temeiuri introductive în metodologia şi practica cercetării ştiinţelor sociale în general şi a ştiinţelor economice în special. Cursul are ca scop familiarizarea masteranzilor cu principalele aspecte teoretice ale metodologiei economiei şi formarea abilităţilor de analiză a diverselor probleme (teorii, tipuri de abordări,etc.) de natură economică și juridică.