• Profesor: Gribincea Tatiana, dr., conf. univ.

Logo FSEE

           Disciplina „Management cunoștințelor de dezvoltare carierei” urmăreşte scopul familiarizării masteranzilor cu subiecte de dezvoltarea carierei profesionale, autocunoasterea având menirea prezentării a două componente principale ale formării studenților : însuşirea modalităţii de a accesa rapid şi eficient informaţia şi a o utiliza în formarea profesională, precum şi a tehnicilor şi metodelor de lucru cu informaţia în scopul formării în specialitate. 

           Cursul este axat pe studiul de către studenți a managementul cunoștințelor de dezvoltare carierei ca un instrument de formare a unor abilităţi practice în dezvoltarea carierei profesionale. Obiectivul principal al disciplinei este dobândirea cunoștințelor studenţilor ce ţine de activităţile orientate către managementul cunoștințelor de dezvoltare carierei în cadrul organizaţiei în vederea realizării cu eficienţă maximă a obiectivelor acesteia şi satisfacerii nevoilor personale. 

          Scopul acestui curs constă de a îmbunătăți starea de conștientizare, dezvoltare a talentelor și abilităților personale, îmbunătățirea calității vieții și contribuirea la realizarea aspirațiilor și viselor personale.

  • Profesor: Lîsîi Aliona, dr., conf. univ.

Logo FSEE

          Obiectivul principal al disciplinei: formarea unui ansamblu integrat de cunoştinţe, abilităţi şi atitudini dobândite de masteranzilor în scopul realizării la nivel calitativ a atribuţiilor şi a sarcinilor profesionale cu privire de planificarea şi organizarea activităţii de lansare a afacerii în diferite domenii de activitate. 

          Integrarea unităţii de curs (disciplinei) în programul de studii: Disciplina ” Planificarea și evaluarea afacerilor” este componenta unui bloc de unităţi de curs orientat spre specializarea în formarea profesională. 

          Foarte mulţi antreprenori consideră că planurile de afaceri servesc pentru a deschide o afacere, a lua un împrumut sau a atrage investitori. Dar acesta este doar unul dintre scopurile documentului în cauză. Planul de afaceri are şi sarcina de a prognoza evoluţia firmei, de a stabili necesităţile pentru alocarea resurselor, de a accentua punctele-cheie şi de a oferi soluţii atât pentru probleme, cât şi pentru oportunităţi. Planificarea nu trebuie privită ca un răspuns rigid la toate problemele firmei. Condiţiile interne şi externe se vor schimba, impunând modificări ale direcţiei de acţiune. Pentru corelarea acestor factori, planul de afa-ceri va fi revizuit periodic. 

         Planificarea pune în evidenţă calităţile oamenilor care o efectuează şi o aplică.


  • Profesor: Trofimov Victoria, dr., conf. univ.

Logo FSEE

         Specialistul cu formare de nivelul ciclului II - Masterat, e necesar să posede cunoştinţe de metode, tehnici şi modalităţi de conducere strategică a organizaţiilor manageriale, precum şi deprinderi de utilizare ale acestora, în vederea formulării, elaborării și implementării strategiilor eficiente de dezvoltare a afacerilor. 

         Modulul „Management strategic / Strategii de dezvoltare a afacerilor” face parte din compartimentul disciplinelor de specializare, fiind o parte importantă a pregătirii viitorilor specialişti cu studii la ciclul II – masterat, oferind acestora un ansamblu de teorii, concepte, principii, cu ajutorul cărora poate fi înţeleasă şi explicată adecvat realitatea economică.

  • Profesori: Fondos Tatiana, dr., conf. univ.; Deleu Corina, dr., conf. univ.

Logo FSEE

Disciplina „Tehnici avansate de comunicare și negocieri în afaceri” urmăreşte scopul familiarizării masteranzilor cu principiile şi aspectele negocierilor în diverse domenii, cu funcţiile comunicării şi negocierii, cu metode şi tehnici de negociere, cu documentele din sistemul de management al calităţii în domeniul negocierii, cu sistemele de asigurare a calităţii negocierilor în cadrul întreprinderii, cu metode aplicate în cadrul negociereilor internaţionale. În acest context, curriculumul universitar presupune o echilibrare a planurilor de învăţământ, obţinerea unor rezultate adecvate cerinţelor zilei de azi şi tendinţelor dezvoltării social-economice. Curriculumul universitar este o premisă a asigurării calităţii procesului de învăţământ. Curriculumul se axează pe trei niveluri comportamentale, cu un grad divers de complexitate: cunoaştere, aplicare, integrare. Nivelul cunoaştere presupune acumularea cunoştinţelor teoretice, formarea bazei conceptuale în domeniul respectiv. Aplicarea presupune formarea abilităţilor tipice disciplinei vizate, dezvoltarea capacităţilor. Integrarea presupune formarea capacităţii de transfer al cunoştinţelor teoretice şi al abilităţilor practice în situaţii atipice, soluţionarea situaţiilor de problemă, rezolvarea unor sarcini cu un grad sporit de complexitate, manifestarea atitudinilor personale faţă de diverse activităţi. Nivelul comportamental de integrare constituie finalitatea procesului de învăţământ la disciplina vizată, formată prin realizarea obiectivelor de cunoaştere şi aplicare. Astfel conceput, curriculumul universitar reprezintă faţeta incipientă a oricărei discipline universitare, prezentându-se masterandului, dar şi profesorului, ca un program de activitate propriu.


  • Profesor: Copăceanu Cristina, dr., conf. univ. 

Logo FSEE

            Cursul universitar „Analiza financiară în afaceri” reprezintă o componentă necesară în procesul de formare profesională a masteranzilor şi contribuie la formarea abilităţilor teoretice şi practice ale acestora în organizarea desfăşurarea activităţii de analiză financiară, ţinînd cont de cerinţele legislative. Disciplina „Analiza financiară în afaceri” are menirea de a studia şi aprecia factorii de producţie, veniturile din vânzări, profitul, rentabilitatea, situaţia patrimonială, sursele de finanţare a activelor, lichidităţile şi fluxurile mijloacelor băneşti ale întreprinderii.

  • Profesor: Lîsîi Aliona, dr., conf. univ

Logo FSEE

Dezvoltarea afacerilor în lumea de azi se realizează într-un mediu - economic, politic, social - complex, definit pe două coordonate esenţiale: raportul naţional-internaţional, pe de o parte, şi dimensiunea culturală, pe de altă parte. În ceea ce priveşte prima coordonată, o tendinţă multiseculară a dus la lărgirea progresivă a câmpului de acţiune a firmei pe seama procesului de internaţionalizare şi globalizare a vieţii economico-sociale. Pe cealaltă direcţie, se impune în prezent, recunoaşterea marii diversităţi culturale a lumii şi a necesităţii de a lua în considerare valorile culturale specifice în strategia managerială şi practica de afaceri pe plan mondial.

            Dacă în urmă cu două-trei decenii, literatura de management era axată aproape exclusiv pe prima dimensiune, începând cu anii '80 se remarcă un interes deosebit pentru abordările interculturale. Managementul firmelor care desfăşoară activităţi pe piaţa mondială este acum un management internaţional în context intercultural.


  • Profesori: Avornic Gheorghe, dr. hab., prof. univ.; Copăceanu Cristina, dr., conf. univ.

Logo FSEE

       Cursul de Metodologie și etica cercetării are menirea de a asigura temeiuri introductive în metodologia şi practica cercetării ştiinţelor sociale în general şi a ştiinţelor economice în special. Cursul are ca scop familiarizarea masteranzilor cu principalele aspecte teoretice ale metodologiei economiei şi formarea abilităţilor de analiză a diverselor probleme (teorii, tipuri de abordări,etc.) de natură economică și juridică.


  • Profesor: Gribincea Tatiana, dr., conf. univ.

Logo FSEE

         Disciplina „Metode cantitative în managementului resurselor umane” urmăreşte scopul familiarizării masteranzilor cu subiecte ce vizează problemele de cercetare ale resurselor umane în organizaţie având menirea prezentării a două componente principale ale formării studenților : însuşirea modalităţii de a accesa rapid şi eficient informaţia şi a o utiliza în formarea profesională, precum şi a tehnicilor şi metodelor de lucru de cercetare în scopul formării în specialitate. Cursul este axat pe studiul de către studenți a metodelor cantitative a managementului resurselor umane ca un instrument de formare a unor abilităţi practice în organizarea lucrului in cadrul departamentului de resurse umane. 

         Obiectivul principal al disciplinei este dobândirea cunoștințelor masteranzelor ce ţine de activităţile orientate către evalurea satisfacției resurselor umane fața de locul de muncă în cadrul organizaţiei în vederea realizării cu eficienţă maximă a obiectivelor acesteia şi satisfacerii nevoilor angajaţilor în funcție de calitatea relațiilor de muncă , în funcție de salariu și beneficiile oferite. 

         Scopul acestui curs constă în studierea metodelor și tehnicelor ale analizei cantitative a resurselor umane în cadrul organizației, identficarea factorilor care determina satisfactia personalului.